torsdag 18 april 2013

Näthandel

Förra veckan gick jag lite plus på IN sidan. Har länge saknat ett litet och smidigt paraply att ha i kånken, så det kostade jag på mig. Inte så lätt att hitta ett helt och fungerande paraply second hand heller. Vi köpte en present till C och på den fronten kan jag bli mycket bättre. Det går att köpa bra barnleksaker om man inte är ute i sista sekund. Tredje saken in blev ett par solglasögon till Emma-Li, de från förra året är spårlöst försvunna dessvärre.
Jag har också handlat en del online, men bara förbrukningsvaror. Från "Mossagården" kommer i morgon leverans av ekofrukt och ekogrönsaker. Vi handlar ofta sådant i butik i stan förstås, men utbudet är tyvärr inte så stort som vi önskar alltid. Nu provar vi Mossagårdens ekobutik istället och kompletterar om det behövs med varor från hemmaplan. Något som jag också önskar att det skulle vara större utbud av i de lokala butikerna är ekogodis. Denna gång provar vi att beställa från "Tantens gröna skafferi". Vi har inga planer på att sluta äta godis men tycker det är viktigt att kunna ge vår dotter (och oss själva) godis utan konstgjorda tillsatser. Från "Jordklok" kommer det bland annat ekologisk solskyddskräm och duschkräm.

2,5 liter jordgubbar

I söndags kokade jag jordgubbssaft på förra årets frysta jordgubbar. Det blev ett par liter saft som kommer väl till användning nu när våren äntligen verkar vara på gång och fikastunderna i trädgården hägrar.
Våra två små kochinhönor, "Krullis" och "Sotis", som vi hämtade i helgen har funnit sig väl till rätta och går nu tillsammans med den övriga flocken. Nu väntar vi bara på att de beställda kochinkycklingarna ska bli fem veckor gamla så att vi kan hämta hem dem också!

Krullis och Sotis

1 kommentar: