torsdag 22 november 2012

Älska bibliotek

Idag har det plötsligt kommit IN två saker i hemmet. Men de är varken köpta, fådda eller stulna utan lånade. Och inte lånade var som helst, utan på jobbets fantastiska bibliotek. Idag smög jag in där innan de öppnade och strosade runt en stund i mörkret och njöt i fulla drag. Bibliotek måste vara en av de topp fem rankade bästaste platserna i världen! Och eftersom det är gratis att låna och böckerna ska återlämnas så småningom så blir det ju plus minus noll i veckolistan. Förr köpte jag precis alla böcker jag läste, trodde mig inte kunna vara utan dem i bokhyllan, men på senare tid har jag insett att de böcker som är värda att köpa är dem man vill läsa flera gånger. För övrigt är böcker och garn de stora undantagen från minskad konsumtion!

"Värma Varandra" av Anna Braw

Igår kväll ringde en bekant till familjen. Hon fick ett par handledsvärmare och en lavendelpåse i 80-årspresent och nu undrade hon så försiktigt om jag kunde göra ett likadant set som hon kunde ge bort till sin svärdotter i julklapp. Och det gör jag ju så gärna, lavendelpåse med Bingebroderi har jag redan en färdig och handledsvärmarna tänkte jag virka ihop på fikarasterna på jobbet.

Lavendelpåse i linnetyg med Bingebroderiet "Laholmsblomman"

Ikväll teststickade jag en enkel diagonalstickad ruta av ett garn som jag tycker är lite för stickigt för att ha nära inpå kroppen. Funderade en stund på vad jag skulle kunna göra av det och det är inte omöjligt att det blir ihopsydda rutor till ett överdrag till ett par soffkuddar, vi får väl se.

Rutan i Isländsk ull




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar